بازاريابي صنعتي يا بازاريابي بين‌بنگاهي يكي از موضوعات مهم حوزه بازاريابي است زيرا از يك سو بسياري از شركت‌ها مشتريان بسياري بزرگي در اين بازارها دارند از طرفي ديگر، برخي شركت صرفا در بازارهاي صنعتي فعاليت مي‌كنند. از آنجايي كه ماهيت مشتريان صنعتي با مشتريان مصرفي كاملا متفاوت است، بنابراين فعاليت‌هاي بازاريابي در اين بازارها ماهيتي متفاوت دارد.

در كتاب بازاريابي صنعتي، تاليف دكتر سيدرضا سيدجوادين و دكتر محمدرحيم اسفيداني تلاش شده است ضمن تشريح ويژگي‌هاي بازارهاي صنعتي و رفتار مشتريان در بازارهاي صنعتي، آميخته‌هاي بازاريابي صنعتي از جمله مديريت محصول، مديريت برند، قيمت‌گذاري، توزيع و فروش، تبليغات و ارتباطات بازاريابي در اين بازارها به صورت خاص تشريح شود.

در بخشي از پيشگفتار اين كتاب مي‌خوانيم:

از زمانی که مجله بازاریابی صنعتی و تجاری در سال 1986 منتشر شد، بازاریابی صنعتی نیز به‌عنوان یک موضوع علمی جدید مورد توجه قرار گرفت. با این ‌وجود در سال 1988، پیتر لاپلاکا (P. Laplaca) طی بررسی‌های انجام‌شده اعلام کرد که تنها در ده درصد از دانشکده‌های مدیریت بازرگانی ایالات‌متحده آمریکا، درس بازاریابی صنعتی ارائه می‌شود و در عمده کتاب‌ها و دروس بازاریابی، مباحث مطرح‌شده بر روی بازاریابی مصرفی متمرکز هستند. در سال‌های بعد، انتشار مجلاتی همچون مدیریت بازاریابی صنعتی و مجله بازاریابی بين‌بنگاهي، به توسعه این رشته علمی کمک کرد.

اين كتاب از انتشارات نگاه دانش مي‌باشد كه ويرايش سوم اين كتاب در سال 1403 توسط اين ناشر به چاپ رسيده است. در ويرايش جديد اين كتاب، مباحث نويني همچون بازاريابي ديجيتال در بازارهاي صنعتي، توزيع همه‌كاره، تحليل رقبا در بازارهاي صنعتي و غيره اضافه شده است.

You need to add a widget, row, or prebuilt layout before you’ll see anything here. 🙂