كتاب مديريت رفتار مصرف كننده

كتاب مديريت رفتار مصرف‌كننده تاليف دكتر سيدرضا سيدجوادين و دكتر محمدرحيم اسفيداني از انتشارات نگاه دانش مي‌باشد كه با رويكردي كاربردي به بازارهاي داخلي ايران تاليف شده است. تجربه تاليف كتاب رفتار مصرف‌كننده (انتشارات دانشگاه تهران) باعث شده نويسندگان تصميم بگيرند اين كتاب را نگاهي كاربردي‌تر به رشته تحرير درآورند. در اين كتاب تلاش شده است عوامل موثر بر رفتار مصرف‌كنندگان شامل عوامل فردي (ادراك، يادگيري و حافظه، نگرش، خودپنداره، درگيري ذهني، احساسات و غيره) و عوامل محيطي (فرهنگ، خرده فرهنگ، خانواده، گروه‌هاي مرجع، طبقه اجتماعي و غيره) مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.

در بخشي از پيشگفتار كتاب مديريت رفتار مصرف‌كننده مي‌خوانيم:

بي‌شك بازاريابي مهم‌ترین عامل موفقيت شركت‌ها در دنياي پررقابت كنوني است. بازاريابي مؤثر نيازمند درك كامل رفتار مصرف‌كنندگان است. مصرف‌كنندگان با انتخاب برندها و محصولات شركت‌هاي مختلف، استراتژي‌هاي شركت‌ها را در بازار تأیید يا رد مي‌كنند. اما سؤال بسيار مهم اين است كه انتخاب‌هاي مصرف‌كنندگان چگونه شكل‌ مي‌گيرد؟ چه عواملي بر اين انتخاب‌ها تأثیر مي‌گذارد؟ و چگونه مي‌توان بر رفتار آنها تأثیر گذاشت؟ در اين كتاب به دنبال پاسخ به اين سؤالات پيچيده اما مهم هستيم. رفتار مصرف‌كننده با به‌كارگيري علوم مختلفي چون روان‌شناسی، جامعه‌شناسي، اقتصاد و حتي علوم سياسي تلاش مي‌كند تا به درك كاملي از پيچيدگي‌هاي رفتاري مصرف‌كنندگان در بازار دست يابد. شناختي كه مي‌تواند به موفقيت شركت‌ها در بازارهاي پيچيده و رقابتي كمك كند.

در اين كتاب تلاش شده است مباحث نويني رفتار مصرف‌كننده از جمله رفتار مشتريان در بازارهاي ديجيتال، مديريت تجربه مشتريان، رفتار خريد مشتريان در كانال‌هاي توزيع همه كاره نيز با رويكردهاي رفتاري تجزيه و تحليل شود. همچنين اين كتاب مملو از تمرين‌ها، مثال‌ها و كيس‌هاي كاربردي از بازارهاي داخلي ايران است كه به خوانندگان كمك مي‌كند تا مباحث پيچيده رفتار مصرف‌كننده را به شكلي ملموس‌تر در بازارهاي داخلي درك كنند.

اين كتاب از انتشارات نگاه دانش است كه توسط دكتر سيدرضا سيدجوادين و دكتر محمدرحيم اسفيداني تاليف شده است. نقطه نظرات خوانندگان و اساتيد محترم در مورد اين كتاب به ما كمك خواهد كرد تا در ويرايش‌هاي آتي آن را ارتقاء دهيم.

As a new WordPress user, you should go to your dashboard to delete this page and create new pages for your content. Have fun!